tirsdag den 25. august 2009

Turen til Cola de Caballo

Fra Cola de Caballo 01


Søndag tog jeg sammen med Kasper, Line, Lasse, Jonas, Eirik samt Daniella til Cola de Caballo. På turen derned var Kasper, Line, Lasse og Eirik så heldige at de kunne køre med Daniella, da hun er deres nabo. Derimod måtte Jonas og jeg finde os en taxa. Det var dog ikke noget problem, da en taxa derned kun kostede 200 pesos (cirka 80 kr).
Jonas og jeg ankom lidt efter de andre, og Lasse og Kasper havde derfor allerede købt deres billet til bungee jump.Efter jeg havde købt min billet og skrevet under som vidne på Eiriks, var Kasper allerede på vej ud til dér, hvor han skulle springe fra. Vi stod alle klar med kameraer og blev ikke skuffede, da Kasper sprang efter nedtællingen uden at tøve. Derefter lå presset jo ligesom på os andre, og mens Kasper blev hevet op igen, blev Lasse gjort klar, og også han sprang med det samme efter nedtællingen. Eirik kørte samme flotte stil, og så blev det jo så min tur. Først fik jeg "seletøjet" på og blev vejet, derefter clicket fast til en line så jeg kunne gå ud til sted, hvorfra jeg skulle springe. Ude på broen fik jeg en hurtig instruktion i, hvordan jeg skulle gøre den line fast, som skulle hive mig op igen. Derefter blev der talt 3-2-1-bungee, og jeg skuffede heller ikke - jeg sprang også med det samme!

At springe ud fra 70 meter var en speciel følelse. Den første del af springet hvor man bare falder, var meget sjovt og kildede helt tosset i maven, derefter var der "små" hop op og ned, samtidig med at jeg begyndte at dreje rundt. Dette var måske ikke min yndlingsdel af springet - jeg blev meget desorienteret og en smule svimmel. Da jeg blev hevet op igen, måtte jeg hænge lidt ekstra tid, da jeg havde drejet så meget rundt, at jeg var blevet viklet ind i elastikken. Men jeg kom op igen til, hvad der nok var den fedeste del af springet - dér, hvor man kan sige, man gjorde det. :-)

Springet kostede kun omkring 150 kr og bliver billigere for hver gang man springer, så måske man skulle tage endnu et spring!?




Da jeg var den sidste der skulle springe, smurte vi os derefter ind i solcreme og begav os op mod Cola de Caballo. Det kostede 12 kr at komme ind, og vi blev lige efter indgangen mødt af tilbud om at ride op til vandfaldet. Da dette kun kostede 12 kr, tog Eirik, Jonas og jeg mod tilbudet og fik hver vores hest med dertilhørende lille dreng til at få den til at bevæge sig. Vandfaldet Cola de Caballo var rigtigt flot, og vi fik taget en del billeder og gruppebilleder.

Efter turen tilbage fra vandfaldet hvor Eirik var ved at ende i springvandet, fandt Jonas og jeg en taxa der kørte os tilbage til Monterrey for 300 pesos.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar