lørdag den 8. august 2009

Horario finito!


Vi tog ikke ind på Makroplaza i går, men vendte i stedet tilbage til uni. Jeg blev enig med mig selv om, at videnskabs- og teknikkurset lød alt alt alt for kedeligt, så har droppet det og valgt kommunikation på spansk for begyndere i stedet. Jeg synes det er helt kanon, for nu skal jeg undervises i spansk 6 gange om ugen! Jeg har også tilmeldt mig conversation club, hvor jeg én gang om ugen mødes med en mexicaner og diskuterer et emne, som universitet vælger. Jeg har altså skruet max op for det spanske, for jeg VIL lære det.
Efter vi havde lavet mit skema om igen igen, tog vi ned på fodboldpladsen, hvor de mexicanske studerende havde arrangeret noget, der mindede lidt om Seest byfest. Der var fyldt med glade mennesker, men det var simpelt hen så varmt, at sveden drev af os, så vi besluttede os for at hente vores vasketøj og gå hjem. Vi har godt nok vaskemaskine, men Juanita tager ca. 20 kroner for at vaske en sæk med tøj -og så er det altså også presset og foldet sammen, når man henter det!

Vi tog derefter et lille hvil, og klokken 21 mødtes vi med vores spanske overboer Bego og Duna. De er smaddersøde, og forsøger så godt de kan at lære os nogle nye ord på spansk. De er begge 22 år og læser medicin på 5. år - det synes jeg altså er temmelig sejt! Vi sad oppe på vores lokale restaurant og drak limonade og spiste fritter med guacamole. Yum yum siger jeg bare!

Vi nåede som sagt ikke ind på Makroplaza i går, så den tur tog vi i dag. Det er et meget hyggelig område med en kæmpe park, springvand, statuer og kirker over det hele! Vi tog direkte til gågaden, hvor jeg blev ret skuffet. Synes det var sådan lidt hilbilly-valley-agtigt, men vi fik da købt en skjorte til Jesper alligevel. Hvis jeg skal shoppe, skal det helt sikkert være i Oriente- eller San Augostin shoppingcenter.
Her til aften var vi til cocktailparty på Tec, men de løb tør for øl meget hurtigt, så vi drog sammen med en masse andre studerende til La Rambla Bar. Jeg bestilte en malibu med ananasjuice, og var ret chokeret da jeg fik serveret en halv liter -og så for 20 kr! Crazy... Men det var nok for mig, og nu sidder jeg hjemme i lejligheden og nyder lidt fred og ro. I morgen går Jesper og jeg ned til poolen på Tec eller tager på Novotel Hotel og bruger deres pool (der er buffet inkluderet i prisen, nam nam!).
Jeg er ret sikker på, Jesper poster nogle billeder senere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar