torsdag den 13. august 2009

Lektier - hate that word!



Det her er godt nok lige en tand mere krævende, end hvad vi havde regnet med. Der er altså en del lektier og samtidig SKAL man komme til timerne, ellers får man fravær og må ikke komme til eksamen. Det er fuldstændig som at være tilbage i gymnasiet - bortset fra at det selvfølgelig er langt sjovere :-) Jeg synes, de fag jeg har, er rigtig interessante, og jeg er specielt vild med mandag, onsdag og fredag, hvor jeg kun har spanskkurser. Fredag skal Jesper og jeg kun være på uni fra 9-10, så det er herligt... Men ellers fylder de god damn lektier alt for meget - jeg kunne næsten ikke koncentrere mig om at slappe af ved poolen i dag!


Det er selvfølgelig skønt, at når livet lige bliver lidt hårdt, så kan man betale 30 pesos og lægge sig ved Tecs pool - solen er dog så stærk, at selv gypsy her skal passe på! Der er ikke mange, der bruger den udendørs pool, så der er ofte helt tomt, og man har hele poolen for sig selv -nice nok! Der er også trådløst netværk, så man kan få ordnet lektierne samtidig med at man nyder livet to the max!

I går mødtes jeg med Alonso, min mexicanske ven fra "International Friend program". Han kunne slet ikke forstå, hvorfor jeg stressede hele tiden og kom 40 minutter før timerne begynde. Jeg prøvede ihærdigt at forklare ham, at jeg ikke bryder mig om at komme for sent. Han svarede dog blot, at jeg jo heller ikke ville komme for sent, hvis jeg var der 5 minutter før timerne begyndte. Jeg prøvede altså dette i dag - hang ud ved poolen og kom kun et kvarter før spansktimen startede - men der var jeg allerede blevet super stresset, så må hellere øve lidt mere på afslapningen :-)

I aften holder Ernesto fest, men jeg har desværre sååå mange lektier for, så Jesper må tage afsted alene - det har han helt sikkert heller ikke noget imod. Han skal kun på uni fra 7.00-8.30 i morgen -heldige ham!
Need to do homework now, øv øv øv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar