tirsdag den 11. august 2009

Nos vemos!

Efter en afslappende weekend startede vi med undervisningen i dag. Jesper og jeg havde det første kursus sammen, som var spansk. Det var temmelig nemt, så vi overvejer kraftigt at rykke op på næste niveau. Det eneste vi lærde i denne første time var at sige, hvad vi hedder -uhadada!
Jeg havde fået at vide, at mit kommunikationskursus på spansk også var ret basic, så jeg var slet ikke nervøs, da jeg mødte. Der gik dog ikke mere end et par minutter, før jeg kunne mærke den kolde håndsved begynde at pible frem. Der KAN ikke snakkes engelsk på dette kursus, for læren taler kun spansk. Alt foregik altså på spansk, hvilke både var sjovt men også skræmmende. Jeg er sikker på, jeg nok skal få en del ud af dette kursus, men lige nu er det ikke specielt fedt ikke at have forstået, hvad der skal ske mht. eksamener og fravær... Det skal siges, at jeg heldigvis ikke er den eneste på holdet, der er clueless. Der er 19 tyskere, 1 finne, 1 hollænder og mig selv på holdet, og jeg tror måske 2 procent har fattet, hvad professor Patiño fablede om :-)
Nu har jeg kun lige set Jesper 5 minutter i dag, men kunne forstå på ham, at han er mægtig glad for sit politikkursus samt læren, der åbenbart hader Kina -Jesper har endda siddet og lavet lektier for at få ekstra credits...-gad vide hvor længe det holder???!!! Lige nu sidder jeg og venter på han kommer hjem, så vi kan få noget at spise. Vi har aftalt at tage på en vegetarrestaurant, der hedder Happy Cow... Jeg tror koen er glad, fordi man lader være med at spise den :-)

I morgen bliver en lang dag for mig - jeg har mit sidste kursus kl 18.00. Har dog en ret lang middagspause, som jeg planlægger at spendere ved poolen (eller måske burde jeg lave lektier...). Jeg var forbi biblioteket i dag og købe to bøger til mine spanskkurser - der er absolut ingen besparelse at hente på bøger herover. De er fulstændig lige så dyre som i Danmark -øv øv!

I øvrigt skal det lige nævnes, at hvis der er nogle, der har lyst til at sende os et brev eller en pakke (hvilke vi selvfølgelig ville blive kanon glade for), skal dette gøres gennem DHL. Der kan gå flere måneder, hvis det sendes gennem det mexicanske postvæsen - og de er nogle seriøst korrupte hustlere, så lad venligst vær med at forsøge :-) Vores adresse findes her på bloggen under overskriften "billeder af lejligheden" fra juli måned.

Jesper har sagt, der er billeder på vej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar