søndag den 30. august 2009

Jeg kan ikke lide regntid!

Regntiden starter officielt på tirsdag, men det tyder temmelig meget på, den allerede er her. I går havde jeg planlagt at tage til poolen et par timer, inden jeg skulle mødes med min gruppe på Tec. Desværre var det totalt overskyet og kort efter middag begyndte det sørme også at tordne - dette resulterede i, at Jesper selvfølgelig var nødt til at følge mig over på Tec, for tordenvejr er absolut ikke min kop te!
Gruppen havde desværre ikke været helt så produktive som jeg selv - på nær Björn, men han er også tysker :-) Til gengæld arbejdede de ret godt fra klokken 15, og ved 19-tiden var vores projekt færdigt, og vi kunne gå hjem. Heldigvis var uvejret ovre og det regnede kun en smule. Jeg var lidt i chok over, hvor koldt det var blevet - det var 32 grader :-) Det er nu ret pudsigt, at 32 grader kan føles koldt, men det må jo altså komme af, at jeg har opholdt mig i 4o grader hver eneste dag i en måned. I dag er vejret også gråt, og jeg må være nødsaget til at foretage eksamenslæsningen indendøre, øv øv øv!

Jesper skulle af sted til Matacanes klokken 5 i morges og smuttede derfor tidligt i seng i går. Jeg derimod blev hentet af Alonso og vi tog sammen med to af hans venner på La Cabaña - en natklub der ligger tæt på Tec. Hvis man synes køen på Pitstop den 25. december er slem, så skal man ikke tage på La Cabaña en lørdag. Alonso fortalte, det var helt normal at stå i kø i et par timer, før man blev lukket ind. Nu var jeg jo ikke ligefrem taget med for at bruge min lørdag aften på at stå i kø, men det er åbenbart meget nemt at komme ind, hvis man kender nogen, som kender nogen. Vi fik også et bord med det samme og flere flasker sprut. Vi havde vores egen tjener, som stod ved vores bord og blandede drinks til os - det er et serviceniveau, jeg bestemt godt kan vænne mig til! Jeg har desværre ingen billeder fra i går, men jeg kan garantere, at det var over kodylt mega sjovt! Og gentlemen som mexicanerne nu er, fulgte Alonso mig hjem i en taxa - han bor fem meter fra La Cabaña, så det må siges at være yderst pænt af ham. Jeg ville nu heller ikke have brudt mig om at køre alene i taxa midt om natten...

Jeg er glad for, jeg lavede alle mine lektier fredag, så der alligevel blev tid til at nyde weekenden :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar