lørdag den 14. november 2009

Yespak og Backstreet boys!



Ugen er gået med en masse afslapning for nogen og en masse drikken for andre. Vi er gået i gang med at bruge, det vi har tilbage af vores fravær, og så er der pludselig en del tid til at gøre, hvad man har lyst til. Hvis Tec ikke havde deres åndsvage fraværssystem, ville det ikke være et dårligt sted at være, og som Johannes så fint har beskrevet det på sin blog http://jbs-study-in-mex.blogspot.com "...og så er det slut med TEC's undervisningssystem. Hurra for den danske metode! Nogle gange skal man jo over på naboens græs for at finde ud af, at ens egen græsplæne vel nok har muldvarpeskud - men ellers er meget grønnere :)". Mere SPOT ON blir' det bare ikke!!! I øvrigt opdaterer Johannes sin blog hver enste dag, og den er meget interessant at læse - bestemt et besøg værd!
Onsdag eftermiddag havde vi eksamen i spansk - både skriftligt og mundtligt. Den skriftlige del var ikke helt nem, og jeg imponerede i hvert fald ingen. Til gengæld fik Sara og jeg sparket røv til den mundtlige. Vi skulle nemlig interviewes to og to, og Sara og jeg følte os mest trygge ved at snakke med hinanden. Man kan jo hurtigt blive hylet ud af den, hvis man skal sidde og tale spansk med en fremmed samtidig med, at læren skal høre på det. Nu har vi en enkelt uge tilbage med timer på Tec og så en uge med eksaminer. De er jo vanvittig glade for eksaminer, quizzer, tests og afleveringer på Tec! Vi skal alle sammen bare have det overstået, så vi kan komme på ferie. Jeg glæder mig specielt rigtig meget til at fejre jul på Cuba med Mulle og far. Vi skal bo i et gammelt, hyggeligt hus i Old Havana hos en cubansk familie. Faktisk er jul de seneste år blevet kæmpe stort på Cuba og i Havana bliver der sat en storskærm op, så man kan følge pavens julegudstjeneste. Det er da egentlig lidt noget sært noget på et sted som Cuba, men jeg klager ikke - jul er jo smadder hyggeligt!
Jeg har lige smækket et par billeder her på bloggen - det ene viser, hvordan en mexicaner på Starbucks mener, at Jespers navn staves. It's pretty funny! Det andet er et billede af den mest geniale opfindelse, jeg fandt i dag i San Agustin. En spray, man spayer på sine negle lige efter, man har lagt neglelak på, og så tørrer lakken med det samme. Det er et vidunder, jeg aldrig kommer til at kunne undvære igen!
I morgen lover de 32 grader, og det skal nydes. I næste uge falder temperaturen nemlig drastisk, og der bliver lovet mellem 15 og 18 grader hele ugen. Puha, fy for den lede... Godt man snart skal på ferie i Caribien!

2 kommentarer:

  1. Hej Stinne hjertelig tillykke med fødselsdagen vi håber at du får en rigtig god dag.
    Det er rigtig spændende at læse om alt det i oplever og det er dejligt at du skriver så meget, det er jo ikke så tit Jesper får skrevet noget.
    Kærlig hilsen fra Hanne og Johannes

    SvarSlet
  2. Kære Hanne og Johannes

    Tusind tak for jeres hilsen og gave :-) Jeg er glad for I følger med bloggen og synes den er spændende!

    Kh Stinne

    SvarSlet