onsdag den 8. juli 2009

Sommerhus ved Henne Strand


05072009778, originally uploaded by jbh_denmark.


Stinne og jeg var i sidste weekend i pappas sommerhus ved Henne Strand. For at jeg kan få prøvet nogle ting af og for at i kan se lidt billeder fra turen, laver jeg dette blog indlæg.

Vi tog afsted fredag eftermiddag efter Stinne havde fået fjernet sting i sit knæ. I Kolding var det super flot vejr, men da vi kom til Varde regnede det meget voldsomt. Heldigvis blev vejret igen godt da vi kom ud på Storkenæbvej, og vi tog derfor til stranden sidst på eftermiddagen.

Lørdag formiddag kom pappa og Pia på besøg og vi tog alle sammen til stranden. Vejret var ikke helt så godt som dagen i forvejen, men vi kom dog i vandet, men valgte dog at tage hjem da Stinnes fingre begyndte at blive blå.

Om aftenen tog vi på restaurant Il Mandolino. Dér fik vi overordentlig meget tid til at sidde og snakke, da det tog 1 time og 20 min inden vi fik vores mad (selvom det bare var pizza og pasta vi havde bestilt). Efter maden tog vi ned på is-huset og fik en is.

Søndag ville Stinne være sikker på at få så meget som muligt ud af den sidste sol, så hun tilbragte det meste af dagen på terrassen, hvor jeg brugte lidt mere tid på at følge med i 2. etape af Le Tour de France. Is-huset fra dagen i forvejen havde dog gjort så stort et indtryk på os, at vi efter Tour de France blev nødt til at besøge det endnu engang.

Om mandagen skulle vi tidligt op og tilbage til Aalborg, da jeg skulle vise min lejlighed frem. Vi stod op kl 07:30 og efter at have ryddet op osv. tog vi afsted kl 09:00. Vi valgte at følge pappas gamle GPS's råd og køre skråt op gennem Danmark. Turen startede fint på Margueritruten, men da vi nåede til omkring Herning gik det dog helt galt... Kortene i GPS'en var åbenbart af så gammel dato, at der var flere veje omkring Herning den ikke kendte til bl.a. den midtjyske motorvej, så efter et par gevaldige omveje og en tur til en bager for at få lidt morgenbrød, valgte vi at starte GPS'en på min mobil og kunne endelig komme i den rigtige retning.

Vi ankom til Aalborg omkring kl 13:00, hvor den sidste udfordring blev at finde en gratis parkeringsplads. Dette lykkedes dog desværre ikke helt så tæt på Grønnegangen, som man kunne ønske sig. Kl. 14:00 kom ham der skulle se på min lejlighed. Desværre viste det sig, at han egentlig helst vil have en lejlighed for sig selv og mit fremlejede værelse kun er hans backup plan.

Billederne fra turen kan ses her
Og her kan ses et kort over hvor billederne er taget.

EDIT

Pga. at kortfunktionen på flickr.com ikke er særlig god forsøger jeg nu at bruge picasa.com istedet her er et link til billederne:



og her er billederne på et kort:


Vis Ikke-navngivet på et større kort

Ingen kommentarer:

Send en kommentar