onsdag den 15. juli 2009

Mere praktisk

I dag har jeg brugt en del tid på at tale i telefon. Først for at få styr på overførslen af depositummet til lejligheden, desværre fik jeg først ringet til min bankrådgiver 11:07 og internationale overførsler bliver lavet kl 11:00, så pengene bliver ikke sendt før i morgen. Heldigvis har jeg skrevet med Ernesto, og han har sagt, at han holder lejligheden alligevel. Derefter talte jeg med Københavns Kommunes borgerservice (Aalborgs holder lukket om onsdagen) for at høre om, hvad Stinne og jeg skal gøre med vores adresse, når vi er af sted, og jeg fandt ud af, at den bedste løsning nok er at flytte vores adresser til Mexico og så have en kontaktadresse i Danmark. Derefter talte jeg med SU, men de ville ikke svare på spørgsmål med mindre jeg tog hele min uddannelse i udlandet. Jeg ringede i stedet til AAUs SU kontor og de sagde, at det var fint med dem, hvis vi ændrede vores adresser på den måde. Samtidig sagde de, at de skulle bruge vores forhåndsgodkendelser af merit, så dem skal vi have sendt.
I går fik Stinne at vide at hun, gennem programmet "International Friend", har fået en Mexicansk ven, der hedder Alonso. Hun har i går og i dag skrevet med ham på mail og fået en masse informationer om Monterrey og Tec de Monterrey. Jeg har være lidt misundelig på hende, da jeg ikke har fået nogen mexicansk ven. Men jeg har skrevet til koordinatoren af "International Friend" programmet og hun har lovet mig at jeg får min Mexicanske ven om to til tre dage - Woohoo... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar