onsdag den 8. juli 2009

Lidt om at rejse...

I dag er der 22 dage til turen går til Mexico –en lang tur fra Kastrup med stop i London og Chicago inden endestationen Monterrey. Monterrey er efter sigende den mest amerikaniserede by syd for USA –jeg finder ikke just dette positivt, men er sikker på, at byens pulserende industri ikke overskygger den mexicanske charme. Om ikke andet er der vel intet i vejen med, at der ligger både en KFC, McD og Starbucks på selve campus –hvis der findes soyamælk i Mexico er det blot skønt, at man kan få sig en dejlig latte inden forelæsningerne begynder!

Jeg har ikke vejret uden for Europa siden 2005, hvor jeg vendte hjem fra Australien og Asien. Det er med glæde, at jeg nu skal ud og opleve verden igen, men samtidig har jeg en lille klump i maven over at skulle undvære min fantastiske niece Lille Fus (hos nogen også kaldet Gloria Esmeralda). Jeg har endnu ikke lært at kende hende godt nok til, at jeg føler, det er okay bare at rejse fra hende –heldigvis opdager hun helt sikkert ikke, at jeg er væk, og savnet ligger derfor kun hos mig. Jeg har prøvet at savne før, ved det somme tider kan være hårdt, men ved også, at det aldrig er så slemt, at man ikke kan klare det. Endvidere findes den geniale opfindelse Skype, så har aftalt med Seb, at jeg bare sender en sms, så han ved, hvornår ham og Lille Fus skal sidde klar ved skærmen (Lorena må selvfølgelig også gerne være med!).

Jeg er spændt på at rejse til Monterrey. Jeg kender ikke meget til byen, og havde faktisk aldrig hørt om den før jeg fik anbefalet universitet Tec de Monterrey. Har selvfølgelig allerede læst ALT, hvad der er skrevet om byen, men i Lonely Planet, som i øvrigt altid har været min kæreste følgesvend ude i verden, er der skrevet 2 sider om Monterrey og delstaten Nuevo Léon, hvori Monterrey er lokaliseret. 2 sider er ikke meget om et område, man skal befinde sig i i et halvt år. I bund og grund betyder det dog ikke så meget, for jeg har jo masser af tid til selv at udforske området og derved skal der heller ikke så meget til at overraske mig –jeg ser frem til det!

1 kommentar:

  1. Jep vi er alle tre klar på Skype når der savnes, hehe.

    Bliver spændende at følge med på bloggen. God idé.

    /Seb

    SvarSlet