fredag den 16. oktober 2009

Living la vida loca!



Vi er så glade, så glade! Ikke nok med at det nu er weekend, det er også ferietid! De sidste par uger her i Monterrey har været fyldt med lektier, og nu trænger vi simpelt hen til at komme væk - langt væk! I morgen går turen til Playa del Carmen, som ligger på Yucatan halvøen. Jesper har været der før og lige som alle andre, er han også af den opfattelse, at det er et rent paradis. Vi har købt en combopakke - billig (skod)hotel og billig fly. Men hvem kan ikke godt sove i beskidte lagener, når paradis er lige udenfor?? Der er rigtigt mange studerende på Tec, der er på ferie nu – her kan blandt andet nævnes Californien, Cancun, La Paz, Mazatlan og Las Vegas - jeg kunne blive ved! Men nu er det min tur, og jeg glæder mig sååååå meget til at ligge på stranden, snorkle og se fantastiske pyramider.
I ugen der er gået, har vi også fået karakterer igen - de beviser endnu en gang, hvor galt det står til med deres skolesystem herovre. Godt nok laver jeg ufattelig mange lektier, men det er absolut ikke raketvidenskab, kan jeg love jer for! Ud over min evige lektielavning og aktive deltagelse i spansk, kunne jeg ligeså godt ikke komme til de andre timer – men det kan jo ikke lade sig gøre, for så får jeg for meget fravær og dumper fagene… Men alt det her med karakterer er fuldstændig ligegyldigt for mig for de bliver overført som bestået eller ikke-bestået...
I går skulle jeg fremlægge om syntaks og pragmatik i interkulturel kommunikation - godt, gammelt, 1. semesters teori :-) Fremlæggelsen tæller 15 point ud af de samlede 100 point, så mexicanerne fra min gruppe gik virkelig op i det - og det samme gjorde de to tyskere, hvis karakterer bliver omregnet, når de kommer tilbage til Tyskland. Vi lavede derfor en knaldgo' fremlæggelse og samtidig have vi også købt præmier til en lille quiz, vi lavede efter fremlæggelsen. Jeg tror, vores lærer var særdeles begejstret over alt det arbejde, vi havde lagt i det... Jeg tænkte bare på FERIE!

Reblog this post [with Zemanta]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar